vineri, 4 iulie 2014

Creativitate? Dar nu am talent.



Primul impuls al unora când aud de creativitate este să spună "Dar nu am niciun talent." La auzul acestor cuvinte, mintea creativă deja se blochează resemnată, crezând că într-adevăr nu ai talent. 

Ce este talentul?


Tu ai anumite aptitudini, care te fac deosebit și te ajută să faci ceva ce nimeni altcineva nu poate face la fel de bine ca și tine. Munca zilnică și disciplina în privința aptitudinilor tale, dau naștere la talent. 


Dacă te gândești la marii artiști, care s-au născut de exemplu cu talent muzical, aceștia au avut ca aptitudine o ureche muzicală dezvoltată, anumite convingeri și diverse aptitudini ce țineau de sunete, compunerea lor, etc. Dar și-au folosit aptitudinile și au muncit zilnic, înainte să ajungem noi să-i privim și să spunem "Ce talent!"


Probabil că nu ai talent la desen și nici sculptura nu e de tine, dar ai pățit să-ți aperi anumite convingeri? Crezi în ceva ce e cu adevărat important pentru tine? Acolo este și talentul tău, doar că îl folosești atât de des încât nici nu mai remarci că ești deosebit și unic. 


Într-o perioadă, credeam și eu că dacă nu compun muzică, nu pictez ca și Picasso și nu sunt un geniu ca și Einstein, nu am niciun talent. Ce sunt eu, artistă, sa am talente? Dar într-o zi mi-a spus cineva că am abilitatea de a ghida cu ușurință oamenii spre ei înșiși. Apoi altcineva, mi-a spus că am talentul de a fi empatică, mai ales atunci când nu sunt de acord cu cineva. Și mai nou, mi se spune că am talentul de a vorbi și scrie simplu, natural, pe înțelesul tuturor. 


Ce îți place să faci?


Gândește-te la câteva activități pe care le faci cu ușurință și atunci când ești concentrat la ele, timpul zboară. Acolo sunt talentele tale. 

Poate ești o persoană sociabilă care se integrează rapid într-un grup. Sau poate preferi să stai singur, să citești și ai abilitatea de a citi mult, într-un timp scurt. Poate ești o mamă care găsește soluții pentru a liniști copiii atunci când plâng. Sau gătești și neavând un ingredient, îl inlocuiești cu ce ai prin bucătărie. Iată câte talente! 

Acolo unde e talentul, e și creativitatea!


Dacă notezi toate lucrurile care-ți plac, de la cele mai banale până la cele mai mari, vei descoperi câte talente ai. Din toate, câteva sunt mai aproape de sufletul tău, iar acolo se ascunde creativitatea. 

Creativitate cu talent


Dacă ai crezut că doar artiștii mari pot să fie creativi, află că această abilitate o ai și tu și o folosești, fără măcar să conștientizezi asta. 
Ești creativ de fiecare dată când vezi lucrurile diferit de ceilalți, când faci ceva concentrat și timpul trece repede, uitând până și să mănânci. Ești creativ atunci când te uiți la un obiect banal și-ți pui întrebări, când ai o problemă și în loc să te afunzi în ea, cauți soluții. Ai talentul de a fi creativ, căci altfel ar însemna că ești mort. 


Orice om care mai respiră este creativ în aspectele vieții care-l fac fericit. Și pe oricine îl inspiră un anumit obiect, o persoană, un domeniu. În momentul inspirației, poate nu pictezi, nu faci o coregrafie și nu compui o sonată. Dar poate că fiind inspirat, te lași în voia vieții și contemplezi minunăția ei. Poate te îndrăgostești și te lași purtat de emoție, lăsându-ți degetele să tasteze un mesaj drăguț. Sau pur și simplu, faci lucrurile care îți fac sufletul să cânte și ai curajul de a lucra unde-ți place. Ăsta este talentul! Asta este creativitatea! 

Pe tine ce te inspiră? În ce domeniu ești creativ?

Un comentariu:

  1. Pe mine ma inspira copiii mei. Cand ma uit la ei, stiu ca vreau sa fiu un exemplu si muncesc cu drag si pasiune, atat pentru mine, cat si pentru ei. Talentul meu este in gatit raw-vegan.

    RăspundețiȘtergere